Jump to content
LaunchBox Community Forums

Launchbox erkennt die in Zip-Dateien gepackten Game Boy Module nicht


Go to solution Solved by C-Beats,

Recommended Posts

Posted

Ich möchte in der Launchbox meine Game Boy Module hinzufügen.

Hierfür habe ich RetroArch mit dem Profil mgba als Emulator installiert. Die Game Boy Module liegen einzeln als ZIP-Datei in einem seperaten Ordner.

In RetroArch ist der Emulator korrekt mit dem Profil mgba installiert. Ich kann auch in RetroArch die Module problemlos spielen.

Wenn ich in der Launchbox den Ordner mit den Game Boy ZIP-Dateien scanne zeigt er mir keine zu installierenden Spiele an.

Wenn ich den Scan mit den entpackten Game Boy Modulen durchführe werden Sie angezeigt.

Die Option bei den Emulatoreinstellungen Roms extrahieren ist gesetzt.

Warum werden ZIP-Dateien beim Scan nicht erkannt ?

  • Solution
Posted

If the files aren't listed in import it's almost always because you already have them imported and just aren't seeing them because they are hidden, or imported to a platform they shouldn't be. First step is to look in View > Show/Hide and make sure nothing is being auto-hidden via that menu. If those are all off and you still can't find it you can run the Audit tool to attempt to find what game imported is pointed to the file in question (list view can likely be used as well)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...